Forum beeindigen

Dit deel mag gebruikt worden voor vragen en opmerkingen over het gebruik, de inhoud,
layout en gebruik van deze site. Het bevat de algemene voorwaarden, disclaimer en huisregels.
Locked
Snowgirl
Moderator
Moderator

Forum beeindigen

Post by Snowgirl »

Beste leden,

Binnenkort (eind augustus) vervalt het domein van het forum en achter de schermen vragen we ons af of het nog zinvol is om het forum te verlengen, of we het niet beter laten verlopen.
De reden dat we ons dit afvragen is om het feit dat er maar sporadisch wordt geschreven, en
er niet bijzonder veel actieve leden schrijven. Voor we een definitieve beslissing nemen hadden we graag jullie mening vernomen.

EL0507
Silver Member
Silver Member

Re: Forum beeindigen

Post by EL0507 »

Jullie moeten natuurlijk doen wat jullie het beste lijkt maar ik zou het heel erg vinden. In zijn categorie is dit forum een van de weinige succesvolle vind ik. Er gebeurt natuurlijk ook veel communicatie achter de schermen, in de vorm van privéberichten. Mij helpt het forum heel erg en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben. Het zou jammer zijn als een forum dat zo goed draait als dit beëindigd moet worden. Alle leden die duidelijk niet meer actief zijn zouden bijvoorbeeld wel kunnen worden verwijderd, dat maakt het overzichtelijker
If I could turn back the clock
I'd make sure the light defeated the dark
I'd spend every hour, of every day
Keeping you safe

🌈

Gast

Post by Gast »

Beste Snowgirl en Benny,

Ik snap ook heel goed jullie vraag maar ik kan mij alleen maar aansluiten bij de reactie van EL0507.
Je mag het nut van dit forum niet “afwegen” vanuit het aantal berichtjes die gepost worden op het algemene forum.
Niet iedereen vindt de moed of de juiste woorden of heeft de behoefte om iets in het algemene gedeelte te schrijven. Soms is het voldoende als je hier één of enkele waardevolle gesprekspartners vindt waarmee je een vertrouwen kan opbouwen om in de veiligheid van de anonimiteit naar mekaar te kunnen luisteren/schrijven. In die zin gebeurt er inderdaad veel “achter de schermen” via privé-berichtjes.
Toen ik dit forum leerde kennen, heb ik zelf ook veel gehad aan de teksten waarin je alternatieven voorstelt voor als er AM-drang opkomt en bv rond verzorging van littekens enz. Je zal deze info ook wel kunnen vinden als je gaat googlen, maar hier staat alles mooi verzameld en wordt het ook op een positieve manier gebracht. Als je gaat.googlen, kom je vaak ook op websites terecht waar je eigenlijk nieuwe “ideeen” voor AM leert kennen, wat dan eerder een negatief effect kan veroorzaken.
Ik heb natuurlijk geen idee welke moeite of geld het kost om dit forum te laten bestaan, maar ik vind dat als je al een handvol leden dagelijks hoop, een nieuw perspectief en een luisterend oor kan bieden en misschien 1 enkele zelfmoord kan vermijden .... dan is dit forum al absoluut de moeite waard geweest !

Benny
Beheerder
Beheerder

Post by Benny »

We gaan het behouden! :)
Ik ga enkel de komende tijd wat aanpassingen doen en de code herschrijven zodat we in de toekomst minder problemen hebben bij update's.
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk.

pinootje

Post by pinootje »

Fijn om te horen! Ik ben zelf ook niet echt actief op het forum maar vind het wel fijn om af en toe wat te lezen hier. Ik zou het dus wel missen als het forum verdwijnt.
Ik ben dus blij dat het forum blijft voortbestaan.

Bedankt alvast voor alle tijd en energie die erin wordt gestoken!!

Benny
Beheerder
Beheerder

Post by Benny »

Ik heb dit onderwerp opnieuw van onder het stof gehaald omdat ik het hier toch nog eens even wil aankaarten. Vorig jaar hebben we uiteindelijk de beslissing genomen om het forum één jaar te verlengen. Voor dit jaar is dit tot op heden nog niet duidelijk en ik weet eerlijk gezegd ook niet of het nog zinvol is om veel geld te steken in een forum waar een nauwelijks berichten geplaatst worden. Ik weet dat er een paar leden zijn, die echt wel hun best proberen te doen, maar dan nog zitten we misschien aan hooguit 3 berichten per week.... Ik denk gewoon dat fora ten dode zijn opgeschreven, en het nu vooral draait rond Facebook groepen etc.
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk.

EL0507
Silver Member
Silver Member

Post by EL0507 »

[mention]Benny[/mention]

Dat zou ik zeer jammer vinden, maar ik ben natuurlijk niet degene die het forum moet onderhouden. Kunnen we niks bedenken om het makkelijker te maken voor nieuwe leden om iets te posten? Ik zie vaak dat er mensen zijn die zich geregistreerd hebben en misschien zelfs hun eerste berichtje plaatsen maar verder dan dat geraken de meeste niet. Misschien moeten we brainstormen over de topics, zodat ze eerst even kunnen babbelen over alledaagse zaken en gewend raken aan de leden. Daarna kunnen ze bijvoorbeeld een dagboekje starten. Ik hoop in ieder geval dat het forum blijft bestaan maar ik snap het ook als jullie het niet willen verder zetten.
If I could turn back the clock
I'd make sure the light defeated the dark
I'd spend every hour, of every day
Keeping you safe

🌈

Benny
Beheerder
Beheerder

Post by Benny »

EL0507 wrote: 01 Jul 2019, 19:03 @Benny

Dat zou ik zeer jammer vinden, maar ik ben natuurlijk niet degene die het forum moet onderhouden. Kunnen we niks bedenken om het makkelijker te maken voor nieuwe leden om iets te posten? Ik zie vaak dat er mensen zijn die zich geregistreerd hebben en misschien zelfs hun eerste berichtje plaatsen maar verder dan dat geraken de meeste niet. Misschien moeten we brainstormen over de topics, zodat ze eerst even kunnen babbelen over alledaagse zaken en gewend raken aan de leden. Daarna kunnen ze bijvoorbeeld een dagboekje starten. Ik hoop in ieder geval dat het forum blijft bestaan maar ik snap het ook als jullie het niet willen verder zetten.
Brainstormen en ideeën zijn altijd welkom... Als er dan iets concreet uit de bus komt valt dit altijd te overwegen/uit te werken. Zelf heb ik het forum al zo goed als mogelijk mobiel vriendelijk gemaakt, ook aangekaart op social media enz. Maar het forum actief houden moet vooral van leden komen.

knightley1982
Silver Member
Silver Member

Post by knightley1982 »

ik post niet zoveel meer omdat het leven bij mij hetzelfde gangetje gaat , en altijd hetzelfde posten vind ik nutteloos , is zeker niets persoonlijk, ik heb gewoon geen behoefde meer om elke dag hetzelfde en hetzelfde te posten, ik merk dat er mensen zich aanmelden en niets meer doen van posten, en altijd bij spelletjes posten om toch ietswat actief te zijn ligt mij ook niet, ik heb dit al vaak gezien bij forums, is niet het 1ste forum over dit topic waar ik mij heb bij aangemeld en ook andere soorten zoals forum "onder vrienden" etc... ze deden zelfs wedstrijden waar je iets kon winnen, maar mijn gevoel was daarbij, ze willen gewoon dat we blijven posten, ze hielden die wedstrijden dan tot een jaar aan, gewoon om posters te hebben snap je? dat is dan ook weer niet correct vind ik, ikzelf deed er niet aan mee omdat ik wist dat het daarvoor was, om het maar te zeggen, dus ook daar gestopt, als je hier geld insteekt is het niet echt van nut sorry is mijn mening , omdat je er geld insteekt ga ik niet meer posten "ook niets persoonlijk, " maar ik zou het niet doen... maar we zijn ook vrienden om FB en ik denk dat je daar een vlugger antw. krijgt van me dan hier, ook al is het een smiley of wat dan ook, ik lees daar meer dan hier.

dat is mijn mening, stop geen geld in iets dat vervaagd uiteindelijk...
I'm not a sad person, upset the whole time, but I seem to be quite emotional.

Flower_09
Silver Member
Silver Member

Post by Flower_09 »

Hoiihoii,

Ik ben al paar dagen een nieuwe gebruiker hier. En ik vind deze forum heel handig. Ik kan mijn verhaal kwijt... jullie zijn er voor mij als ik het moeilijk heb. Ik zit hier dagelijks op deze forum. Het is een soort van automatisch gevoel dat ik er gewoon op ga, omdat ik weet dat er mensen zijn die naar mij luisteren en mij kunnen helpen/steunen. Ik zou het super jammer vinden moesten jullie deze forum beïndigen, ik hoop echt van niet! Want jullie zijn geweldig!

Veel liefs,
Flower_09

Locked